Kolega z konkurenčního festivalu: „Vy dovezete toho Warlikowského? To je pecka, na to určitě přijedu!“ Významný pražský režisér při náhodném setkání: „Prý budete mít toho Warlikowského, to by mě zajímalo moc, kdy se to hraje?“ Brněnský kamarád divadelník: „Cože, Warlikowski? To asi bude chtít rychle sehnat lístky, že jo?“
Stačí pár letmých setkání, aby si člověk potvrdil pocit, že se nám s Francouzi z varšavského Teatru Nowego v adaptaci a režii Krzysztofa Warlikowského opravdu podařilo přivézt do Brna velké divadlo evropského formátu. A to nejen impozantním scénografickým gestem, nejen špičkovým herectvím, ale především tím, jak důrazně Warlikowski na mnoho způsobu na podkladě Proustova Hledání ztraceného času rozvíjí otázku, čím byla Evropa za časů Prousta – a čím je dnes.
Tohle nebude ztracený čas, věřte mi.
Stačí pár letmých setkání, aby si člověk potvrdil pocit, že se nám s Francouzi z varšavského Teatru Nowego v adaptaci a režii Krzysztofa Warlikowského opravdu podařilo přivézt do Brna velké divadlo evropského formátu. A to nejen impozantním scénografickým gestem, nejen špičkovým herectvím, ale především tím, jak důrazně Warlikowski na mnoho způsobu na podkladě Proustova Hledání ztraceného času rozvíjí otázku, čím byla Evropa za časů Prousta – a čím je dnes.
Tohle nebude ztracený čas, věřte mi.
JAN ŠOTKOVSKÝ
DRAMATURG MĚSTSKÉHO DIVADLA BRNO
JAN ŠOTKOVSKÝ
DRAMATURG
MĚSTSKÉHO DIVADLA BRNO